De organische vindbaarheid op Amazon wordt Amazon SEO genoemd. Deze Amazon SEO is bedoeld om je producten op Amazon zo te verbeteren dat de zoekmachine het beter kan lezen en de waarde van het artikel goed kan worden ingeschat. Op basis van deze zoekwaarde worden producten op Amazon gerangschikt. Het is te vergelijken met Google, waarin het algoritme het beste aanbod laat zien door middel van de zoekintentie en deze naar waarde sorteert. Advertenties, oftewel gesponsorde artikelen, staan hier meestal aan de top. Gevolgd door organisch geoptimaliseerde SEO zoekresultaten. Hoe groter de organische vindbaarheid op Amazon, hoe meer converterende bezoekers je zal krijgen. Om hoog in de organische zoekresultaten te eindigen is het dus van belang om je te richten op Amazon SEO optimalisatie. Amazon SEO kost je geen geld, maar het vraagt wel moeite.
Het succesvol organisch verkopen op Amazon begint door het toepassen van Amazon SEO. Deze productfeed optimalisatie kan op verschillende manieren worden bereikt.
Het is dus essentieel dat je productfeed op orde is door middel van productfeed optimalisatie. De producttitel, productomschrijving, prijs en afbeeldingen zijn hier allemaal onderdeel van.
Hoe dit, en andere aspecten van Amazon SEO, precies in z’n werk gaan, kan je tot in de details leren tijdens een Amazon Cursus van Huub Knapen.
Zoals je hierboven in grote lijnen hebt gelezen, is Amazon SEO optimalisatie een must als je succesvol wil verkopen op Amazon. Als beginnende verkoper kan het lastig zijn om daar je weg in te vinden. Huub biedt daarom speciale Amazon cursussen aan om Amazon SEO tot in de puntjes onder de knie te krijgen. Zowel beginnende ondernemers als gevorderden zullen hier profijt van hebben. Laat de Amazon cursus van Huub je helpen bij Amazon SEO optimalisatie voor succesvolle verkoop op Amazon.